Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji (24.03.2025 r.).
3.
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
4.
Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonywania uchwał Rady Gminy.
5.
Informacja nt. stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy, w tym stan dróg gminnych i powiatowych.
6.
Sprawozdanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Niwiskach z zakresu jego funkcjonowania za 2024 r. (w tym sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za 2024 r.).
7.
Informacja nt. zasobów pomocy społecznej.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Gminy Niwiska dla publicznych szkół, przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego.
9.
Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Niwiska z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2024 r.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do Uchwały Budżetowej Gminy Niwiska na 2025 rok.
11.
Wolne wnioski i informacje.
12.
Zapytania, wnioski mieszkańców.