Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji (15.10.2024 r.).
3.
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
4.
Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonywania uchwał Rady Gminy.
5.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Niwiska z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 r.
6.
Podjęcie uchwały trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Niwiska.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta, przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Niwiska na 2025 rok.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na obszarze Gminy Niwiska.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na obszarze Gminy Niwiska.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Niwiska opłaty targowej, ustalenia dziennych stawek opłaty targowej oraz sposobu jej poboru.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do Uchwały Budżetowej Gminy Niwiska na 2024 rok.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr I/3/2024 Rady Gminy Niwiska z dnia 6 maja 2024 r. w sprawie określenia przedmiotu działania, ustalenia liczbowego składu komisji oraz trybu i sposobu powoływania składów osobowych komisji stałych Rady Gminy Niwiska na okres IX kadencji.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Niwiska i nadania jej statutu.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Niwiska do Stowarzyszenia „Polska Sieć Odnowy i Rozwoju Wsi”.
15.
Podjęcie uchwały wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości mienia komunalnego Gminy Niwiska położonej w Siedlance w drodze bezprzetargowej.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania doraźnej komisji ds. transformacji energetycznej w Gminie Niwiska.
17.
Wolne wnioski i informacje.
18.
Zapytania, wnioski mieszkańców.